Rauris

Poklidný Rauris

Ačkoliv lyžařský areál v údolí Rauris leží něco kolem 15 kilometrů vzdušnou čarou jihovýchodním směrem od jezera Zeller See, v některých propagačních materiálech bývá řazen do lyžařské oblasti Kaprun - Zell am See. Údolí u městečka Rauris je v zimě kouzelné a přímo z centra obce se naskýtá fantastický výhled na okolní hory. Cesta sem z Zell am See trvá automobilem něco málo přes půl hodiny.

Údolí Rauris

V srdci národního parku

Menší a dalo by se říci spíše komorní skiareál Rauriser Hochalmbahnen se rozkládá přímo uprostřed národního parku Vysoké Taury (Hohe Tauern). Sjezdovky tohoto menšího lyžařského střediska jsou vedeny v nadmořské výšce o něco výše než 2 kilometry. Sjezdaři tady mají vedle jedenácti udržovaných a upravovaných sjezdových tratí k dispozici 8 lyžařských vleků a dvě stopy pro běžecké lyžování.

Všudypřítomná zábava

A ačkoliv Rauris rozhodně nepatří k největším rakouským skiareálům, milovníci adrenalinové jízdy si tu užijí dostatku freestyle akce. Jen pár desítek metrů od horské chaty Kreuzbodenhütte leží asi půl kilometru metrů dlouhý funpark. Jmenuje se Nuggetpark a o zábavu se tu starají dvě dráhy s četnými překážkami. Mezi ně patří kupříkladu koleje, různé boxy, kickery a několik dalších skoků.

Údolí Rauris

Funslope

Dalším místem, které je oblíbené mezi příznivci zábavy a adrenalinového lyžování, je zábavní trať (funslope) nedaleko horské stanice Hochalm. Tato sjezdovka měří na délku více než 700 metrů a lyžaři se mohou těšit na různé sjezdy s překážkami jako jsou vlny a kickery.

Sáňkařské dráhy

Kdo by se chtěl v oblasti Rauris věnovat i jiné aktivitě než je sjezdové lyžování, může zkusit třeba sáňkování. Na dráze Kreuzboden je možné užívat si zábavy kromě časů obvyklého provozu i během večerního sáňkování. Každé pondělí a čtvrtek je dráha uměle osvětlena a v čase mezi 19:00 do 20:30 je v provozu zdejší dvojsedačková lanovka. Ta vyveze sáňkaře na začátek 2 kilometry dlouhého sjezdu. Sáňky je možné zapůjčit přímo u její stanice v údolí.

Údolí Rauris

Výlety po okolí

Alpské lyžování nebo jízda na saních na speciálně k této aktivitě udržované dráze ovšem nejsou jediné činnosti, kterým se turisté během zimního období v oblasti Rauris s oblibou věnují. Běžci na lyžích se mohou vydat za poznáním tohoto malebného koutu Rakouska po 30 kilometrech udržovaných běžeckých stop. Dobrodružství lze zažít na výpravách na sněžnicích. K oblíbeným trasám patří značená stezka od restaurace Alpengasthof Bodenhaus ke Kolm Saigurn. Zájemci si mohou vyzkoušet lezení na ledu v Eisarena Kolm Saigurn a pro pěší turisty je značeno též 35 kilometrů zimních turistických stezek.

Není-li uvedeno jinak, obsah této stránky je pod licencí Creative Commons Attribution-ShareAlike 3.0 License